Nov 4, 2012

DIMITRIJE VOJNOV - "ULOGA MOJE PORODICE U RATU SVETOVA"


U ponedeljak 5. novembra, narodski rečeno: sutra, kada otkuca 18.32h, uključite Radio Beograd 2 i slušajte premijeru radio-drame Dimitrije Vojnova Uloga moje porodice u ratu svetova.

Drugu Vojnovu pristupili smo sa zamolbom da najavi svoju dramu na Radio Radaru, što je on predusretljivo učinio, i za to mu ide velika hvala s naše strane. Ovim nastavljamo ekskluzivnu praksu ovog bloga da sami autori radiofonskih dela sažeto i efektno kažu šta su imali na umu prilikom pisanja/režiranja  i kako vide sadržaj, formu i poentu svojih dela.

ULOGA MOJE PORODICE U RATU SVETOVA je radio drama nastala iz moje želje da adaptiram jednu od kanonskih postavki naučne fantastike za srpske uslove. Kad kažem kanonskih mislim ne samo po tome što drama govori o dolasku vanzemaljaca već i po tome što je RAT SVETOVA u režiji Orsona Velsa posle premijere na američkom radiju izazvao senzaciju i smatra se jednim od najuspešnijih odjeka nekog naučnofantastičnog dela u istoriji žanra. U tom smislu, zanimalo me je poigravanje ovom temom i kao kreativnom inspiracijom i kao idejom na nivou artefakta. Za razliku od Velsa koji je svoju adaptaciju bazirao na konceptu lažnih izveštaja sa radija, u mojoj drami okosnicu čine reakcije jedne stereotipne srpske porodice iz serija Siniše Pavića na medijsku sliku dolaska vanzemaljaca. Želeo sam da prepletem pop kulturni otisak srpske porodice sa nekim frustracijama koje u tom mediju nisu prikazane i jednom žanrovskom situacijom koja je vrlo pouzdan lakmus. Nadam se da će ova drama biti zanimljiva slušaocima. 

Iako izvorno pisana za Radio Beograd, u međuvremenu je adaptirana u ispitni rad iz Televizijske režije na Fakultetu dramskih umetnosti. Ekranizaciju te drame možete pogledati ovde:


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...